کمیته امداد خراسان‌شمالی حدود ۲ میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان فرش پرداخت کرد

مجید الهی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۴۰۰ بافنده فرش زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان قرار دارند و از ابتدای امسال تاکنون به ۶۵ بافنده تسهیلات پرداخت شد.

وی عنوان کرد: بافندگان فرش زیر پوشش کمیته امداد در این مدت ۶۰۰ متر مربع فرش بافته اند و این فرش ها به تهران ارسال و فروخته می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی ۹۱۰ میلیون تومان تسهیلات در نیمه نخست سال گذشته به ۶۹ بافنده فرش پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ بسته لوازم مورد نیاز برای قالی‌بافان تهیه و به زودی بین کارآفرینان این حوزه توزیع‌ می شود.

الهی راد ادامه داد: بافندگان فرش استان در شرایط مناسبی قرار ندارند و نیازمند حمایت بیشتر مسوولان را می طلبد.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

این استان به لحاظ تنوع قومیت ها و فرهنگ ها، ظرفیت های بسیار بالا در تولید فرش دستباف دارد و شاهد تنوع در این زمینه از جمله فرش کردی، ترکی و ترکمن است و فرش ابریشم دو رو که در منطقه راز و جرگلان ظرفیت بسیار بالایی برای این منطقه محسوب می شود.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش