ظرفیت‌های مغفول فرش ترکمن/ همیشه پای یک دلال در میان است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- اعظم محبی: تنوع بافت جمعیتی در گلستان و زندگی اقوام و طوایف مختلف در این خطه سبب شده تا گستره تولید صنایع دستی در این استان بالا باشد و در این بین «فرش دستبافت ترکمن» سرآمد است.

در سنوات اخیر، این هنر دست زنان و دختران ترکمن که قدمت آن از فراتر از هزار سال می‌رود، فراز و فرود بسیاری را تجربه کرده به گونه‌ای که تعداد هنرمندان و میزان تولیدات، نصف شده و در صورت نبود حمایت، می‌رود که به فراموشی سپرده شود.

فرش دستباف ترکمن پتانسیل بالقوه در حوزه تولید است که با استفاده از این توانمندی و با اندک حمایت می‌توان به رفع مشکل بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و افزایش درآمد مردم منطقه امیدوار شد.

پیگیری طرح خرید فرش دستباف و فروش تضمینی محصولات بافندگان، کمک به صادرات، برگزاری دوره‌های آموزشی، جذب تسهیلات ارزان قیمت برای بافندگان، تأمین مواد اولیه مورد نیاز و بیمه این افراد از جمله برنامه‌های مهم برای رونق دادن به صنعت فرش است که می‌تواند چشم انداز روشنی را برای این هنر ترسیم کند.

از سوی دیگر بافندگان فرش با چالش‌هایی متعددی مانند نبود بازار فروش، فعالیت دلالان فرش و سود ناچیز مواجه هستند که باید برای آن هم چاره اندیشی کرد.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش