چگونه از شامپو فرش استفاده کنیم؟

چگونه از شامپو فرش استفاده کنیم؟

استفاده از شامپو فرش یکی از روش‌‌های رایج برای تمیز کردن فرش و موکت محسوب می‌شود زیرا شامپو مخصوص فرش، یک مایع شوینده با فرمول مخصوص است که با استفاده از این ماده معمولا هر نوع لکه‌ای که بر روی فرش یا موکت وجود داشته باشد به راحتی پاک می‌شود. از آنجایی که استفاده از شامپو مخصوص فرش در هر خانه‌ای ضرورت دارد، در این مطلب به بررسی نکاتی پیرامون شیوه استفاده، نکات مهم، ویژگی‌ها، کاربردها، مزایا و معایب آن پرداخته شده است.

شیوه استفاده از شامپو فرش

پیش از انجام هر کاری ابتدا باید غبار یا گرد و خاک روی فرش، موکت و مبل را کاملا تمیز کرد؛ چون اگر غبار بر روی سطح فرش یا موکت وجود داشته باشد پس از مصرف شامپو، گرد و خاک به عمق فرش یا موکت نفوذ می‌کند و نتیجه عکس خواهد داشت. یعنی سطح مورد نظر شما پس از مصرف شامپو کثیف‌ و چرک آلود خواهد شد. در ادامه مراحل استفاده از شامپو فرش را مرور می‌کنیم.

در گام اول باید مقداری از شامپو فرش را با آب مخلوط کنیم که معمولا هر پیمانه شامپو را باید به یک لیتر آب اضافه نماییم و سپس آن‌ها را خوب با یکدیگر ترکیب کنیم تا به صورت کف در بیاید. البته لازم به ذکر است که شرکت‌های سازنده بر روی بسته‌بندی شامپو فرش‌ها تعداد پیمانه و مقدار آب را درج می‌نمایند. چون اگر تناسب بین مایع و آب رعایت نشود، فرش یا موکت آسیب می‌بیند.

در مرحله دوم کف به دست آمده را باید به کمک اسفنج یا فرجه بر روی فرش بکشیم.

در گام سوم نیز با استفاده از یک دستمال خشک یا نم‌دار که کاملا تمیز است باید کف‌ها را از روی سطح فرش کاملا پاک کنیم.

و در گام آخر نیز باید اجازه دهیم که فرش خشک شود و در طی خشک شدن آن فرش از راه رفتن بر روی آن پرهیز نماییم.

نکات مهم درباره مصرف شامپو فرش

● مایع پاک‌کننده فرش و موکت حتما باید از یک برند مجاز و دارای علامت استاندارد باشد. برای مثال، شامپو فرش گلرنگ یکی از معتبرترین محصولاتی است که در بازار ایران وجود دارد. این محصول با توجه به سابقه طولانی حضور در بازار و کیفیت بالایی که دارد، توانسته به یکی از انتخاب‌های همیشگی مصرف‌کنندگان تبدیل شود.

● پیش از مصرف باید اطلاعات درج شده بر روی بسته‌بندی را به دقت مطالعه کنیم و در هنگام مصرف مایع حتما طبق دستورالعمل‌های آن عمل کنیم.

● هنگام استفاده از شامپو فرش حتما باید درب و پنجره‌های خانه باز باشد و از دستکش نیز استفاده کنیم؛ زیرا این ماده در خود مقداری مواد شیمیایی دارد که برای پوست و سیستم تنفسی مضر است.

● برای پاک کردن فرش‌هایی که دارای الیاف طبیعی مانند پشم یا ابریشم هستند نیز نباید از این مایع استفاده کنیم؛ برای تمیز کردن این نوع فرش‌ها باید از کارگاه‌های قالیشویی کمک گرفت زیرا آن‌ها از شامپوهای مخصوص فرش‌های ابریشمی استفاده می‌کنند.

یک شامپو فرش چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک شامپو فرش باکیفیت باید ویژگی‌های متعددی داشته باشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

– قدرت پاک‌کنندگی بالا و مطلوبی در برابر لکه‌ها داشته باشد.

– رایحه آن باید خوشبو و مطبوع باشد.

– دارای خاصیت قلیایی باشد؛ زیرا این خاصیت از آسیب دیدن فرش جلوگیری می‌کند.

– دارای مواد شیمیایی مضر نباشد؛ زیرا در غیر این صورت مصرف‌کنندگان دچار آلرژی می‌شوند.

– دارای علامت استاندارد باشد.

– شیوه مصرف صحیح مایع باید به‌طور شفاف بر روی بسته‌بندی کالا درج شده باشد.

کاربردهای گوناگون شامپو فرش

همان‌طور که از نام این ماده لکه‌بر مشخص است، بیشتر برای تمیزی و پاک کردن لکه‌های فرش‌ کاربرد دارد. اما لازم به ذکر است که از این مایع شوینده برای تمیز شدن مبل و انواع موکت نیز می‌توان استفاده کرد و بدون نیاز به آبکشی و شستن، لکه‌ها را از بین می‌برد. فقط نکات مهمی که درباره مصرف شامپو فرش وجود دارد این است که توازن و تناسب بین آب و مایع باید رعایت شود و همچنین، پیش از مصرف مایع پاک‌کننده، غبار روی موکت یا مبل به‌طور کامل برطرف شود.

مزایای استفاده از شامپو فرش

● برای تمیز کردن فرش، موکت‌ و مبل لازم نیست زمان زیادی را صرف کرد زیرا در کمترین زمان ممکن فرش کاملا تمیز می‌شود.

● این روش یک شیوه کاملا کم‌درد‌سر محسوب می‌شود چون با این روش شستن فرش در خانه نیز امکان‌پذیر است.

● در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود زیرا این روش نیاز به آبکشی ندارد.

● برای شستن و تمیزی فرش‌ها لازم نیست هزینه زیادی را پرداخت کرد.

● همه افراد به آسانی می‌توانند از این ماده استفاده نمایند و استفاده از آن نیاز به مهارت خاصی ندارد.

جمع‌بندی

شامپو فرش یک نوع مایع پاک‌کننده است که برای از بین بردن لکه‌های روی فرش، موکت و مبل از آن استفاده می‌شود. استفاده آسان از این ماده باعث شده که در حال حاضر اکثر افراد از این مایع لکه‌بر استفاده کنند زیرا در خانه‌های آپارتمانی امکان شستن فرش و موکت با آب وجود ندارد. به همین منظور سعی کردیم در این مطلب نحوه مصرف، نکات مهم، ویژگی‌ها، مزایا، معایب و… این ماده را بررسی نماییم.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش